Svět tisku | Typo | Papír a celulóza | Další produkty | Tržiště | Adresáře a profily | Společnost | Zeptejte se...


Marek Angelis - osobnost ST 5 / 2010
Ivan Doležal - Svět tisku

Motto: Vyplatí se dělat věci poctivě
Rok a místo narození: 1971, Praha
Rodinný stav: ženatý
Počet dětí: syn – 4 roky, dcera – 2 roky
Auto: Audi A6 Allroad Combi
Oblíbené jídlo: italská kuchyně
Oblíbený nápoj: dobré bílé víno
Záliby: film, hudba, cestování, sport – kolo a tenis

 

Přestože Marek Angelis vystudoval na Fakultě strojní ČVUT specializaci na stroje pro potravinářský a chemický průmysl, životním posláním se mu stal obchod. Jeho prvním zaměstnavatelem se stala společnost Syndicut, ve které se poprvé setkal se stroji a materiály pro signmaking.

V roce 1997 se potom stal zakladatelem a spoluvlastníkem společnosti SignAll a v současné době je generálním ředitelem a spoluvlastníkem společnosti HSW Signall, která vznikla fúzí firem HSW a SignAll a v současnosti patří mezi nejvýznamnější tuzemské dodavatele zařízení a materiálů pro velkoplošnou reklamu a signmaking.

 

Vaše společnost zastupuje na trhu mimo jiné dva z nejvýznamnějších světových výrobců digitálních tiskáren, firmy HP a Durst, a digitální tisk se i v současném, ekonomicky složitém období začíná stále razantněji prosazovat v nejrůznějších průmyslových segmentech, nejenom v oblastech poskytování tiskových služeb a reklamy. Co tomu říkáte?

Není to nijak překvapující, je to jenom pokračování trendu, který se projevoval již v několika uplynulých letech. Už poměrně dlouhou dobu je patrné, že vývoj v oblasti digitálního tisku je ve srovnání s ostatními tiskovými technikami nejrychlejší, digitalizace postupuje nejrazantněji a většina klíčových poskytovatelů tiskových služeb a výrobců reklamy postupně přistupuje k investování do této technologie. Orientují se především na zařízení určená do produkčního prostředí, v tomto segmentu se točí největší objemy investic, takže digitální technologie stále více proniká do sféry klasického tisku. Tento trend bude s největší pravděpodobností ve stejném tempu pokračovat i nadále. Funguje tu takzvaný domino efekt. Vždy, jakmile se objeví konkurenceschopná digitální technologie, která bude disponovat parametry zvýhodňujícími jejího uživatele v konkurenci uživatelů technologií klasických, začne se rychle šířit a zasahovat stále další a další zákazníky. To mě jako reprezentanta firmy profilující se v digitálních technologiích těší, protože to otevírá další příležitosti i v dalších segmentech trhu, u kterých by ještě před pár lety nikoho nenapadlo, že se do nich dá prodat digitální tiskárna. A najednou z takových segmentů na ně přicházejí poptávky. O digitální technologie se totiž začínají zajímat i firmy zabývající se čistě průmyslovou výrobou různých produktů, při které jsou tiskové techniky využívány pouze okrajově. A tito výrobci nyní začínají zjišťovat, že jejich potřebám a požadavkům by mohl více vyhovovat současný digitální tisk než třeba klasický sítotisk. Digitální tisk už tedy v současné době není záležitostí pouze poskytovatelů tiskových služeb nebo výrobců reklamy, ale začíná pronikat i do dalších průmyslových oblastí, které nemají s klasickým tiskových nebo reklamním průmyslem nic společného. Tyto oblasti podle mého názoru dokonce poskytují největší prostor pro jeho další rozšiřování a rozvoj. V klasickém tiskovém průmyslu bychom asi dnes těžko našli někoho, komu digitální tisk nic neříká. Míra pronikání této technologie na tiskový trh je ovlivňována pouze konzervativností uživatelů klasických tiskových technologií, kteří z technologického, ekonomického nebo čistě konzervativního hlediska si k ní zatím nechtěli najít cestu. V ostatních průmyslových odvětvích se jedná o zákazníky, kteří o možnostech digitálního tisku obvykle vůbec nic nevěděli, protože tisková část výroby jejich produktů byla ve srovnání s dalšími fázemi výrobního procesu nepodstatná. A teprve teď zjišťují, že není nezbytné, aby používali např. sítotisk a měli třeba jen pět vzorů, když při použití digitálního tisku budou moci lépe reagovat na požadavky svých zákazníků a vzorů nabízet mnohonásobně více. K tomu je ovšem dotlačila až konkurence na trhu, která je donutila hledat cesty, jak odlišit své výrobky od ostatních a dát jim další přidanou hodnotu. A takové možnosti je schopen digitální tisk nabídnout, takže teprve až teď s překvapením zjišťují, čeho všeho je vůbec možné dosáhnout.

 

Je tedy možné předpokládat, že digitální tisk postupně vytlačí ostatní tiskové techniky?

Já jsem vždy zastával názor, že rozšiřování digitálního tisku nebude probíhat jen v rovině vytlačování a nahrazování, ale bude spočívat v synergii tradičních tiskových technik a nové digitální technologie. Oboje má své výhody, které se mohou vhodně doplňovat. Například u tradičních technik je to většinou ekonomika při výrobě velkých sérií, u digitálního tisku je to naopak výhodná nákladovost pro menší objemy zakázek. Příkladem mohou být výrobci obalové techniky. Obvykle používají některou z tradičních tiskových technologií, například flexotisk pro větší objemy. Současné trendy směřující k větší individualizaci, to znamená k většímu množství menších sérií s různými motivy, je přivede k digitálnímu tisku. Oproti tradičním tiskovým linkám je to navíc investice v přijatelné výši. Na začátku tedy stojí základní ekonomická úvaha, ovšem teprve vlastní provoz digitální tiskové technologie ukáže všechny její výhody a uživatelé objevují, co všechno je možné pomocí takové technologie realizovat.

 

Marek Angelis

 

Jak na tento vývoj v oblasti digitálního tisku reaguje tuzemský trh?

Naše společnost působí na českém a slovenském trhu a mám radost, že tyto trhy jsou velmi rozvinuté a většina lidí, kterých se investice do digitálního tisku týkají, je velice progresivně naladěna, mají progresivní smýšlení. Takže když ze svého pohledu posuzuji podíl strojů z kategorie produkčního high-endového digitálního tisku, ale i když se retrospektivně podívám na kategorii produkčního digitálního solventního tisku, tak jak v této kategorii dříve, tak i v kategorii UV tisku dnes je počet jejich instalací, reprezentovaný už desítkami kusů, na obou trzích velký. Oproti jiným srovnatelným zemím se můžeme hrdě označovat za vysoce rozvinutý trh. Naši zákazníci jsou schopni na digitální trendy reagovat, rozpoznat, jaká bude v této oblasti budoucnost, a na základě toho do digitálních technologií investovat. Z čistě obchodního hlediska je také potěšující, že i v současné době hospodářské recese, která není snadná ani pro naše zákazníky, ani pro nás, se stále objevuje poměrně hodně investic do velkých zařízení. V takovém období se apetit investorů obvykle dramaticky snižuje, ale na trzích, na kterých působíme, tomu tak nebylo. Jak v minulém roce, tak i od počátku roku letošního jsme velice úspěšně prodávali například velkoformátové tiskové stroje Durst, které patří mezi nejlepší, ovšem současně investičně nejnáročnější. Určitý útlum jsme zaznamenali ze strany menších firem, které obvykle investují do digitální techniky v řádu 20 000–40 000 eur. Tyto firmy svoje investice přibrzdily, protože byly zvyklé obnovovat své technologické vybavení na základě dostatečné poptávky, takže v současném období je nic nevedlo k tomu, aby v modernizaci a obnově pokračovaly. Poptávku v této kategorii probudila technologická novinka, kterou je využití latexové technologie HP u tiskáren do 25 000 eur. Tiskárna HP Designjet L25500 přesvědčila uživatele low-, mild- a eco-solventních strojů, že takováto modernizace má smysl i v nepříznivé době. Tento technologický skok byl totiž daleko větší, než kdyby se jednalo pouze o inovaci, například o zvýšení produkční rychlosti stroje využívajícího inkousty na bázi ředidla. V tomto případě se jedná o novou technologii nabízející spoustu výhod, na které řada zákazníků reagovala pozitivně.

 

Loňský rok byl tedy pro vaši společnost nakonec úspěšným?

Krizí poznamenaný rok 2009 před nás postavil ještě další výzvy. Bolestivá pro nás byla ztráta jednoho ze společníků a zakladatelů společnosti HSW Standy Kleina. Standa ve firmě zastával pozici finančního ředitele, kterou jsem převzal. Současně probíhala jednání se strategickým investorem, který měl zájem do naší společnosti vstoupit. I přesto si myslím, že v roce 2009 jsme společně obstáli velmi dobře, jsem hrdý na náš tým a naše zákazníky. Toto přelomové období nám také dodalo odvahu uskutečnit důležité změny, které jsme si do té doby nedokázali představit. Jednou z nejpodstatnějších je naše působení na slovenském trhu, který jsme do minulého roku pokrývali fakticky dealerským způsobem prodeje prostřednictvím společnosti HSW publicity. Od letošního roku působí na celém česko-slovenském trhu jen jedna společnost – HSW Signall. Jedna společnost, jeden partner, jedna organizační struktura znamená pro zákazníky lepší služby a podporu. Nám potom toto řešení přináší lepší nákladovou efektivitu. Naším cílem pro letošní rok je toto nastavení usadit pevně v praxi.

 

Mimoto jste rozšířili portfolio zastupovaných firem o další. Proč k tomu došlo?

Filosofií naší firmy vždycky bylo, že potřeby zákazníků jsou pro ni prioritní. Proto jsme se nikdy nesnažili být „jednobarevným“ dodavatelem a exkluzivně zastupovat pouze jednoho producenta. Vždycky v každém segmentu strojů a zařízení vyhledáváme to, co by nejvíce vyhovovalo potřebám našich zákazníků, a výrobce, který je v dané kategorii nejlepší. To nás přivedlo ke spolupráci s firmou swissQprint, která vyrábí střední kategorii tiskáren s UV vytvrditelným tiskem. Cenově se tyto stroje pohybují v rozmezí 140 000–170 000 eur a přitom jsou schopny naplnit všechna očekávání, to znamená špičkovou kvalitu tisku, vysoký výkon, tisk přímými barvami, bílou a lakem, a přestože se jedná o stroje s pevným stolem, tak také tisk v módu, který dokáže simulovat posun materiálu pomocí pásu. Tyto stroje tedy mohou potiskovat média, jejichž délka je větší, než je délka tiskového stolu.

 

Pracovně jste tedy vytížený mnohem více, než je obvyklé. Zbývá vám vůbec ještě nějaký čas na relaxaci?

Čas dělím převážně mezi práci a rodinu. Můj velký koníček, kterým je cestování po světě s batohem, proto nyní nabyl rodinného charakteru. Ale i tak je to pro mne nejlepší cesta, jak si vyčistit hlavu.

Stále se také rád, teď už rovněž s rodinou, projedu na kole. Pokud to vyjde, jdu si zahrát tenis nebo v zimě squash. Mojí velkou zálibou jsou také filmy. Večer s dobrým filmem je vždycky výbornou formou relaxace. Alternativou je potom kvalitní knížka a k ní správná hudba, nyní chamber pop music.

 

Pro Svět tisku připravil Ivan Doležal


Reakce na článek



Poslat reakci na článek

Relevantní články







Vytisknout stránku

2017
Téma čísla:
KBA posouvá technologické hranice
Miyakoshi MLP-H
Koncept Push-to-Stop Heidelberg
EDP Awards pro Xerox RIALTO 900
Nová technologie Canon UVgel a tiskárna Océ Colorado 1640
KBA RotaJET řady L a VL
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
10. 9. 2017
LABELEXPO EUROPE 2017
25.-28. září 2017, Brusel
9 hal, 650 vystavovatelů

29. 8. 2017
Tiskaři v Německu
Německá odborná asociace tiskařů a médií Bundesverband Druck und Medien (bvdm) zveřejnila statistické výsledky daného oboru za loňský rok. Celkový finanční obrat se zvýšil z 20,2 mld. EUR v roce 2015 na 21,1 mld. EUR, investice sledovaných společností dosáhly výše až 666 mil. EUR.
V oboru tisku a médií v Německu je evidováno 8 316 společností, ve kterých pracovalo 139 399 zaměstnanců.

8. 3. 2017
Moderní technologie v polygrafii
Katedra polygrafie a fotofyziky Univerzity Pardubice otevírá v roce 2017 XI. ročník licenčního studia.
Licenční studium je určeno pro další vzdělávání a rekvalifikaci pracovníků, kteří pracují v polygrafickém průmyslu.
Více informací ZDE.

14. 2. 2017
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Vypisuje veřejnou zakázku na dodavatele polygrafických služeb "Zajištění a dodávka tiskových, DTP a distribučních služeb pro publicitu ESI fondů".
Podrobné informace naleznete na profilu zadavatele (MMR):
nen.nipez.cz
systémové číslo: N006/17/V00000266

+++ archiv krátkých zpráv
Tisk levně - Kvalitní tisk levně

 
Vyplňte e-mail do pole a odešlete.
E-mailové zprávy budete dostávat max. 5x týdně ...
Společnost | Kontakty | Předplatné | Archivy
© 2004 - Svět tisku - Veškeré obsahy podléhají autorskému zákonu. Kopírování či jiné použití zde uveřejněných částí pouze se souhlasem spol. Svět tisku
Generuje redakční systém Buxus společnosti ui42.
Designed by BlueCube.cz.