Svět tisku | Typo | Papír a celulóza | Další produkty | Tržiště | Adresáře a profily | Společnost | Zeptejte se...


K. G. Katayama - osobnost ST 10 / 2008
Gustav Konečný - Svět tisku

Motto: Ganbaro – Neustále pracuj, jak nejlíp umíš
Datum a místo narození: 3. července 1954, Okayama
Rodinný stav: ženatý
Děti: jeden syn
Auto: Mitsubishi Outlander
Oblíbené jídlo: suši
Oblíbený nápoj: saké
Záliby: golf

 

Společnost Mitsubishi Heavy Industries, konkrétně její divize Paper & Printing Machinery, představila na veletrhu Drupa tři tiskové stroje Diamond v novém designu. Jedním z hlavních cílů obchodního ředitele pana Katayamy je proniknout se stroji Mitsubishi na nové trhy. Na český a slovenský trh vstupují tiskové stroje Mitsubishi prostřednictvím firmy Uniware. Ale nejen na to jsme se na výstavě Drupa ptali pana Katayamy…

 

Na minulé Drupě vystavila společnost Mitsubishi zajímavé tiskové stroje, avšak na českém trhu zatím vaše značka zastoupena nebyla. Co se změnilo, že jste se nyní rozhodli dobývat středoevropský trh?

Spotřebu polygrafické produkce ovlivňují také demografické faktory. Když se podíváme na demografické trendy například v Japonsku, musíme konstatovat, že již nastal pokles populace. Podobně jsou na tom i jiné vyspělé země. Přestože tiskovým strojům Mitsubishi je příznivě nakloněn trh v Americe, západní Evropě i v mnoha částech Asie a náš podíl exportu dosahuje 75 %, musíme do budoucna hledat nové příležitosti. Jsem přesvědčen, že střední a východní Evropa představuje pro značku Mitsubishi další velkou šanci. Region patří k rychle se rozvíjejícím novým trhům, podobně jako je Indie, Čína nebo Brazílie. Jsem přesvědčen, že českým a slovenským tiskařům máme co nabídnout.

 

Tiskové stroje Mitsubishi byly charakteristické svým tradičním designem. Letos společnost Mitsubishi přivezla na Drupu modernizované stroje s efektním vnějším designem, který může napomoci jejich proniknutí na český trh. Můžete zhodnotit inovace, které jste na vašich strojích realizovali od poslední Drupy?

Značka Mitsubishi je známa vysokou kvalitou tiskových strojů, která se promítá do špičkové kvality tisku. Stroje Mistubishi umožňují tiskárnám pracovat s velkou produktivitou. Na Drupu 2008 jsme přivezli tři tiskové stroje ve formátu B1 z nové řady strojů. Diamond V3000LX jsme vystavili v konfiguraci se šesti tiskovými jednotkami, lakovací věží a prodlouženým vykladačem. Představili jsme také naše dva stroje s rozdílnou technologií oboustranného potisku. Osmibarvový Diamond V3000R má klasické obracecí zařízení, zatímco desetibarvový Diamond V3000TP potiskuje oboustranně arch pomocí tiskových jednotek v uspořádání Tandem Perfector. Nové tiskové stroje s aplikovanými moderními technologiemi nabízejí uživatelům mnoho výhod a také jim v praxi dovolí vydělat víc peněz. Aby tiskový stroj přinášel tiskárně zisk, musí samozřejmě dosahovat v provozu vyšší produktivity, což je hlavní téma tiskových strojů Mistubishi na letošní Drupě. Jestliže tiskový stroj potřebuje na změnu zakázky hodně času, neprodukuje a netvoří zisk. Redukce přípravných časů je proto jednou z hlavních charakteristik nových tiskových strojů Mitsubishi, které se vyznačují rychlou výměnou tiskových desek. Všechny vystavené tiskové stroje Diamond jsou vybaveny technologií s plně automatickým systémem výměny tiskových desek SimulChanger. S touto technologií jsme schopni vyměnit šest, osm nebo i deset tiskových desek během jedné minuty. Když například porovnáte náš šestibarvový stroj vybavený systémem SimulChanger se standardní šestibarevkou, rozdíl v časech potřebných k výměně tiskových desek činí až pět minut, což představuje čistou úsporu přípravného času. Při dvaceti až pětadvaceti zakázkách za den činí úspora neproduktivního času dvě hodiny. Když si úspory promítneme do měsíčního nebo ročního plánu, znamenají velký příspěvek k růstu produktivity. SimulChanger je příkladem nové technologie, o kterou byly obohaceny stroje Mitsubishi, kompletní inovace ale zahrnují takových technologických změn mnohem víc.

 

Tiskový stroj Mitsubishi Diamond V3000 s novým vnějším designem jste poprvé představili loni v Tokiu na veletrhu IGAS. S jakou odezvou trhu jste se setkali?

S prodejem stroje jsme začali v Japonsku. Prodali jsme už asi dvacet tiskových strojů Diamond V3000. Zákazníci jsou se strojem velice spokojeni. Začínáme s prodejem do zahraničí. Dodávky nejen stroje Diamond V3000, ale také strojů Diamond V3000R a Diamond V3000TP by měla odstartovat právě výstava Drupa. Do Severní Ameriky odejde první stroj v létě. Do konce roku budeme mít všechny nové modely na světovém trhu.

 

Jak jsou vaše stroje připraveny na propojení v rámci manažerských informačních systémů?

Kompatibilita s manažerskými informačními systémy je velmi důležitý požadavek tiskáren. Tiskové stroje Mitsubishi byly připraveny na zapojení do nadřazených informačních sítí dokonce ještě před uvedením nových modelů na trh. Vlastníci a manažeři tiskáren se mohli připojovat k informačnímu systému a získávat přehled o postupu zakázky tiskárnou. Když hovořím o kompatibilitě, mám na mysli nejen manažerský informační systém v širším pojetí systému, ale i správu a řízení barevnosti.

 

Jak byste charakterizoval situaci na japonském trhu, na němž se setkáváte s konkurencí tiskových strojů japonských i zahraničních ­značek?

V oboru tiskových strojů jsou samozřejmě nejsilnějšími konkurenty němečtí výrobci, a to dokonce i na japonském trhu. Mnoho tiskáren si tradičně kupovalo stroje z Německa. Situace se ale mění. Mitsubishi s ostatními japonskými výrobci obsazuje hlavní část trhu. V poslední době je pro německé společnosti, které vyvážejí tiskové stroje do celého světa včetně Japonska, nevýhodou velmi silné euro.

 

Mitsubishi Heavy Industries je obrovská organizace. Jaká je pozice výroby tiskových strojů v rámci skupiny podniků MHI?

Mitsubishi Heavy Industries je jedním z největších japonských koncernů s obratem mezi třiceti až čtyřiceti miliardami dolarů ročně. Polygrafické technologie nejsou zdaleka hlavním oborem v rámci skupiny Mitsubishi. Tržby za prodej tiskových strojů dosahují okolo jedné miliardy, takže podíl divize tiskových strojů na koncernovém obratu kolísá mezi dvěma až čtyřmi procenty. Podíl tiskových strojů ve výrobním portfoliu koncernu ale v posledních letech roste a významně se podílí na tvorbě zisku.

 

Zdá se, že velmi důležitým trhem pro všechny velké výrobce tiskových strojů se stala Čína. Společnost Mitsubishi založila v Pekingu společný podnik s čínským výrobcem Beiren…

Společný podnik byl pod úplným názvem Beijing Mitsubishi Heavy Industries Beiren Printing Machinery Co., Ltd., založen před dvěma lety v Pekingu. Zatím je relativně malý, zaměstnává okolo dvou stovek pracovníků. Podnik je však velmi úspěšný. Z komponent, které jsou prozatím většinou dováženy z Japonska, montuje tiskové stroje Diamond 1000 ve formátu B2 určené pouze pro čínský trh. Stejné stroje pro japonské tiskárny a zahraniční trh se vyrábějí v Japonsku. Společná japonsko-čínská firma založená v Pekingu má předpoklady k dalšímu růstu a k rozvoji výroby i v mezinárodním měřítku. Zatím slouží jenom čínským tiskařům. Joint-venture Mitsubishi-Beiren je jediným společným podnikem, který má Mitsubishi v oboru výroby tiskových strojů v zahraničí. Na zahraničních trzích máme samozřejmě také několik obchodních firem.

 

V jakých formátech se vaše stroje nejvíc prosazují na zahraničních trzích?

Mitsubishi vyrábí stroje ve formátech B2, B1 a B0. Nejslibnější na vysoce konkurenčních trzích je formát B1. Trh s těmito stroji roste nejrychleji. Proto jsme také na Drupě představili hned tři tiskové stroje v uvedeném formátu.

 

 

Design tiskových strojů Mistubishi byl dosud docela konzervativní. Nové modely však zaujaly svým vnějším designem všechny návštěvníky Drupy. Kdo se podílel na jejich návrzích?

Samotné tiskové stroje s jejich mechanickým řešením a elektronickými systémy jsou dílem japonských inženýrů. Na návrzích vnějšího designu jsme spolupracovali s designéry ze Skandinávie s cílem, aby stroje byly trochu víc sexy než předchozí modely.

 

Jaké jsou vaše plány na českém trhu?

Naším cílem je ve spolupráci s firmou Uniware nabídnout tiskařům v Česku a na Slovensku alternativu zejména k dosavadním dodavatelům tiskových strojů ve formátu B1. Filozofií společnosti Mitsubishi je dělat byznys, v tomto případě formou prodeje tiskových strojů. Samozřejmou součástí je podpora zákazníků, což je na trhu nejdůležitější. Kdybyste zákazníkům neposkytl kompletní servis, nic byste neprodal. Aby mohli inženýři ze společnosti Uniware poskytovat podporu českým a slovenským zákazníkům, zúčastňují se inženýrského a technického školení ve firmě Mitsubishi. Pozice značky na trhu se buduje krok za krokem.

 

Z pozice obchodního ředitele budete ovlivňovat i vstup tiskových strojů Mitsubishi na český a slovenský trh. Mohl byste nás seznámit s vaší dosavadní kariérou?
Pro společnost Mitsubishi pracuji už třicet let. Po většinu doby jsem působil v divizi tiskových strojů v oblasti řízení mezinárodního obchodu. Od roku 2001 jsem pět let pracoval ve funkci prezidenta společnosti Mitsubishi Lithographic Presses U.S.A. v Chicagu-Lincolnshire. V Americe jsem nasbíral hodně zkušeností z mezinárodního byznysu v polygrafických strojích. Potom jsem se vrátil zpět do Japonska a od roku 2006 zastávám pozici obchodního ředitele s odpovědností za rozvoj nových trhů ve střední a východní Evropě, Rusku, na Středním východě, v Indii a Jižní Americe, což je pro mě nová příležitost a výzva.

 

Vaše obchodní teritorium zahrnuje půlku světa. To musí být docela náročné na cestování…

Jestliže chci oslovit nové trhy, musím být podle potřeby na místě. Když nejsem na cestách, pracuji v divizi tiskových strojů. Ústředí společnosti Mitsubishi je v Tokiu, ale vývoj a výroba polygrafických technologií jsou spolu s marketingovým a obchodním týmem umístěny v malém městě Mihara v západní části Japonska.

 

Jaké jsou vaše koníčky?

Mám rád golf. Začal jsem ho hrát doma ještě před dlouhodobým pobytem v Americe. Když jsme se s rodinou v roce 2001 přestěhovali do USA, měl jsem ke golfu daleko víc příležitostí. Mému synovi se také zalíbila Amerika. Zůstal v USA a studuje na University of Illinois mezinárodní vztahy.

 

Pro Svět tisku připravil Gustav Konečný


Reakce na článek



Poslat reakci na článek

Relevantní články

× Ryuta Sakurai - osobnost ST 7-8 / 2007 (17. 8. 2007 - Ivan Doležal)
× Ing. Marián Kožíšek - osobnost ST 9 / 2007 (29. 9. 2007 - Gustav Konečný)
× Ing. Michal Štěpánek - osobnost ST 10 / 2007 (28. 10. 2007 - Gustav Konečný)
× Daniel Tureček - osobnost ST 11 / 2007 (9. 12. 2007 - Gustav Konečný)
× Adresáře a profily (4. 1. 2006 -

 

Profily tiskáren a dodavatelů

 

Profily osobností

Pokud máte zájem zveřejnit profil vaší společnosti v některém z našich časopisů, kontaktujte naše obchodní oddělení.
Ukázky některých již zveřejněných profilů si můžete prohlédnout v podobě, v jaké vyšly v časopise zde.


 

ADRESÁŘ

Adresář je součástí časopisu Reklamní produkce. Celý časopis si můžete stáhnout ve formátu PDF v archivu ZDE.

ČLENĚNÍ ADRESÁŘE

DODAVATELÉ 

pre-press
press
post-press
materiály
signmaking
ostatní

SLUŽBY

pre-press
press
post-press
reklamní služby
signmaking
ostatní 

 

 


 

 

 

 

Pokud máte zájem zveřejnit profil vaší společnosti v adresáři, kontaktujte naše obchodní oddělení.
Ceník a podmínky inzerce si můžete prohlédnout v Media infu Reklamní produkce zde .

)
× Ing. Jarmila Šustrová - osobnost ST 1 / 08 (24. 2. 2008 - Gustav Konečný)
× Ing. Robert Helbich - osobnost ST 2 / 2008 (22. 3. 2008 - Gustav Konečný)
× Dipl.-Ing. Ralf Sammeck - osobnost ST 3 / 2008 (13. 4. 2008 - Gustav Konečný)
× Carsten Knudsen - osobnost ST 4 / 2008 (18. 5. 2008 - Gustav Konečný)
× Ing. Vladimír Hranička - osobnost ST 5 / 2008 (24. 5. 2008 - Ivan Doležal)
× PhDr. Jan Sehnal - osobnost ST 6 / 2008 (21. 6. 2008 - Ivan Doležal)
× Dipl.-Ing. Bernhard Klasen - osobnost ST 7-8 / 2008 (30. 8. 2008 - Gustav Konečný)
× Mgr. Miloš Korhoň - osobnost ST 9 / 2008 (11. 9. 2008 - Patrik Thoma)






Vytisknout stránku

2017
Téma čísla:
KBA posouvá technologické hranice
Miyakoshi MLP-H
Koncept Push-to-Stop Heidelberg
EDP Awards pro Xerox RIALTO 900
Nová technologie Canon UVgel a tiskárna Océ Colorado 1640
KBA RotaJET řady L a VL
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
10. 9. 2017
LABELEXPO EUROPE 2017
25.-28. září 2017, Brusel
9 hal, 650 vystavovatelů

29. 8. 2017
Tiskaři v Německu
Německá odborná asociace tiskařů a médií Bundesverband Druck und Medien (bvdm) zveřejnila statistické výsledky daného oboru za loňský rok. Celkový finanční obrat se zvýšil z 20,2 mld. EUR v roce 2015 na 21,1 mld. EUR, investice sledovaných společností dosáhly výše až 666 mil. EUR.
V oboru tisku a médií v Německu je evidováno 8 316 společností, ve kterých pracovalo 139 399 zaměstnanců.

8. 3. 2017
Moderní technologie v polygrafii
Katedra polygrafie a fotofyziky Univerzity Pardubice otevírá v roce 2017 XI. ročník licenčního studia.
Licenční studium je určeno pro další vzdělávání a rekvalifikaci pracovníků, kteří pracují v polygrafickém průmyslu.
Více informací ZDE.

14. 2. 2017
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Vypisuje veřejnou zakázku na dodavatele polygrafických služeb "Zajištění a dodávka tiskových, DTP a distribučních služeb pro publicitu ESI fondů".
Podrobné informace naleznete na profilu zadavatele (MMR):
nen.nipez.cz
systémové číslo: N006/17/V00000266

+++ archiv krátkých zpráv
Tisk levně - Kvalitní tisk levně

 
Vyplňte e-mail do pole a odešlete.
E-mailové zprávy budete dostávat max. 5x týdně ...
Společnost | Kontakty | Předplatné | Archivy
© 2004 - Svět tisku - Veškeré obsahy podléhají autorskému zákonu. Kopírování či jiné použití zde uveřejněných částí pouze se souhlasem spol. Svět tisku
Generuje redakční systém Buxus společnosti ui42.
Designed by BlueCube.cz.