Svět tisku | Typo | Papír a celulóza | Další produkty | Tržiště | Adresáře a profily | Společnost | Zeptejte se...


Ryuta Sakurai - osobnost ST 7-8 / 2007
Ivan Doležal - Svět tisku

Motto: Vše pro zákazníka!

Datum narození: 27. listopadu 1952
Rodinný stav: ženatý
Počet dětí: 1 dcera
Auto: Toyota Prius
Oblíbené jídlo: špagety
Oblíbený nápoj: červené kalifornské víno
Záliby: práce, rodina

Mezinárodního veletrhu FESPA 2007 se zúčastnil také ­Ryuta Sakurai, prezident společnosti Sakurai Graphic Systems Corporation, předního japonského výrobce archových ofsetových a sítotiskových strojů. Na tiskové konferenci ve výstavní expozici společnosti Sakurai slavnostně oznámil zahájení spolupráce s britskou firmou Natgraph Limited, jejíž sušící zařízení pro sítotiskové stroje budou podle licenční smlouvy vyráběna také v Japonsku. Využili jsme této příležitosti a požádali Ryutu Sakuraie o rozhovor.

 

Jak byste čtenářům Světa tisku představil společnost Sakurai Graphic Systems Corporation, v jejímž čele stojíte?

Historie naší společnosti se začala psát už před více než šedesáti lety. Založil ji můj dědeček jako rodinnou firmu, která se původně zabývala prodejem papíru, ale velmi krátce po svém vzniku se přeorientovala na výrobu a prodej tiskových zařízení a provozování sofistikovaných služeb pro oblast grafického průmyslu. Jednalo se o archové knihtiskové a ofsetové stroje. Později převzal vedení firmy můj otec Yoshikuni Sakurai, který tuto výrobu začal intenzivně rozvíjet a navázal spolupráci s americkými výrobci z této průmyslové oblasti. V současné době, kdy už rozšířily nabídkové portfolio společnosti Sakurai také sítotiskové stroje a spolupráce probíhá i s dalšími výrobci z různých zemí světa, jsem její vedení převzal já. Naše společnost nyní pokračuje ve výrobě tiskových strojů a vývoji jejich nových modelů vybavených nejnovějšími sofistikovanými technologiemi takovým způsobem, aby byla schopna uspokojovat všechny požadavky trhu.

 

Když už bylo jasné, že budete pokračovat v rodinné tradici a pracovat ve společnosti Sakurai, začal jste se na tuto roli připravovat odborným studiem?

Samozřejmě, vystudoval jsem vysokou školu se zaměřením souvisejícím s tímto byznysem. Studoval jsem tiskové technologie a snažil jsem se s nimi seznámit co možná nejvíce, jak jen to bylo možné, poznat je ze všech stran a do všech podrobností, abych mohl nabyté znalosti později uplatňovat v práci pro naši společnost. Po absolvování vysoké školy jsem nejprve pět let pracoval v USA ve společnosti IBM, kde jsem získal první praktické zkušenosti v byznysu, ale hlavně mi tam vštípili zásadu, že pro každého výrobce jakýchkoliv produktů je vždy nejdůležitější trh a zákazníci. Že jeho posláním a nejdůležitějším zájmem je zákazníkům sloužit a nabízet jim to nejlepší, co je schopen – nové technologie, nové produkty a nové služby. Potom jsem se vrátil do Japonska a začal pracovat v naší společnosti.

 

Jaké jsou vaše cíle v podnikání, ale i v soukromém životě?

Co se týká byznysu, řídím se filozofií „Vše pro zákazníka“ a mým cílem je jeho úsměv. Spokojený zákazník je středobodem každého byznysu a pro naši společnost to platí dvojnásob. A v soukromém životě? Víte, já příliš nerozlišuji svoji práci od soukromého života. Obě oblasti jsou u mne totiž velice propojeny a úzce spolu souvisejí. Už jenom proto, že se jedná o soukromé podnikání. Vzhledem k tomu, že naše společnost má obchodní zastoupení prakticky po celém světě, jednou z hlavních součástí mé práce je cestování, navštěvování různých zemí a našich obchodních zastoupení a dealerů, kteří v nich sídlí, seznamování se jednak se situací na těchto lokálních trzích a jednak s přáními a požadavky klientů, a přenášení těchto poznatků do práce naší společnosti. To zabere spoustu času, takže doma se vyskytuji velice sporadicky, dalo by se říci, že tam jezdím na návštěvu. Proto, když se mi podaří být pár dní doma, chci si především užít svoji dceru a manželku. Ale převážnou část svého času věnuji zejména podnikání. Možná, že vám to bude připadat trochu divné, ale mně se tento způsob života líbí, jsem na něj zvyklý a vyhovuje mi. A do své pracovní činnosti vlastně zapojuji i svoji manželku, protože když máme v Japonsku nějakou návštěvu našich obchodních partnerů, stará se o ně spolu se mnou. Mluví velice dobře anglicky a ze zkušenosti vím, že na obchodní partnery působí velice pozitivně, když se jednání i všeho ostatního, co s jejich návštěvou souvisí, účastní také žena. A až bude má dcera trochu starší, zatím je jí dvanáct, zapojím ji do obchodního života naší společnosti tímto způsobem také. Samozřejmě, napřed se musí věnovat studiu, hlavně jazyků, protože jejich znalost považuji za velice důležitou.

 

 

Myslíte, že vás vaše dcera jednou nahradí v pozici prezidenta společnosti Sakurai?

Zřejmě ne, to v Japonsku není zvykem. A navíc naše společnost už není rodinná firma, je to v současnosti veřejná akciová společnost. Takže pokud by moje dcera chtěla po mně převzít vedení společnosti, musela by o tom rozhodnout valná hromada našich akcionářů.

 

Jste velmi zaměstnaný člověk. Zbývá vám ještě volný čas na provozování koníčků, pokud nějaké máte?

Pár koníčků jsem měl v mládí, v sedmdesátých letech minulého století. V současnosti jsou mými „hobbies“ především práce a potom rodina. Přesto se domnívám, že můj soukromý život je poměrně bohatý, protože celá řada zákazníků naší společnosti je zároveň mými přáteli. Takže čas, který s nimi trávím, je současně i mým soukromým společenským životem.

 

Kolik těch zákazníků vlastně máte, ať už v Japonsku, nebo v dalších zemích světa?

Jejich přesný počet jsem nikdy nezjišťoval, ale budou jich tisíce. 75 % z nich je z Japonska a zbytek z dalších zemí celého světa. 25 % tvoří uživatelé sítotiskových strojů a 75 % jsou vlastníci archových ofsetových strojů.
Celá řada profesních odborníků se domnívá, že sítotiskové stroje z produkce společnosti Sakurai patří mezi nejlepší na světě.
To mě velice těší a je to pro mne velkou poctou, a nejen pro mne, ale zejména pro celou naši společnost.

 

Bylo složité rozšířit výrobu archových ofsetových strojů také na velice sofistikované automatické sítotiskové stroje?

To bylo celkem jednoduché. Princip výroby tiskových strojů pro různé tiskové technologie je v mnoha ohledech podobný a všechno ostatní je potom záležitostí znalostí a zkušeností. A když mladší generace převezme zkušenosti generace starší a doplní je svými znalostmi a elánem, nápady se rodí velmi rychle. A protože jsme měli k dispozici dostatek zkušených odborníků, bylo poměrně jednoduché začít realizovat nápad na zahájení vývoje a následně i výroby sítotiskových strojů. Zkrátka jsme se podrobně seznámili s různými konstrukcemi sítotiskových strojů na trhu, vybrali jsme z nich ty, které jsme považovali za nejlepší a nejprogresivnější, a pustili jsme se do vývoje vlastní konstrukce, při němž jsme využívali také znalosti a zkušenosti, jež jsme měli s výrobou ofsetových a knihtiskových strojů. A výsledkem tohoto vývoje potom byly automatické sítotiskové stroje Sakurai, které stále průběžně inovujeme a vylepšujeme. Jejich konstrukční řešení zkrátka podle našeho názoru vychází z toho nejlepšího, co se v této oblasti objevilo ve světě a co bylo doplněno technologickými nápady našich vývojových pracovníků.

 

O vaší společnosti je známé, že klade velký důraz na ekologii, a to jak při výrobě svých tiskových strojů, tak i na to, aby tyto stroje splňovaly ekologické normy při svém následném provozu.

Péče o udržování životního prostředí je v současné době celosvětovým trendem a ekologické chování obzvlášť v přelidněném Japonsku je naprostou nutností. Proto je samozřejmé, že naše společnost respektuje všechny ekologické požadavky a při vývoji i výrobě tiskových strojů dbá na to, aby splňovaly i ty nejpřísnější ekologické normy. O tom, že se nám to daří, svědčí skutečnost, že od roku 2003 máme certifikaci normy ISO 14001 týkající se ekologie. A když už k ekologickému chování vedu společnost, musím se snažit ekologicky chovat i já sám ve svém soukromém životě. Tak například jezdím v automobilu Toyota Prius, což je auto s hybridním pohonem, který kombinuje klasický benzinový motor s elektromotorem. Díky tomu má nejenom nižší spotřebu benzinu, ale také velmi nízké emise, takže je velice ekologické. A k ekologickému chování už vedu i svoji dceru.

 

V loňské roce jste vstoupili také na český trh, který není nijak velký. Ale své archové ofsetové i automatické sítotiskové stroje jste u nás začali prostřednictvím společnosti Uniware prodávat poměrně úspěšně. Jste s dosavadním výsledkem tohoto kroku spokojen?

Ano, jsem se zájmem o naše stroje v České republice velice spokojen a zdejší trh považuji z našeho hlediska za velmi zajímavý. Trhy ve státech střední a východní Evropy jsou pro nás velice důležité bez ohledu na jejich velikost. Pro ilustraci, čínský trh je ve srovnání s nimi obrovský, ale přesto na něm prodáváme jen 8 % naší produkce. Takže nezáleží na tom, jestli se jedná o malé nebo velké země, ke každé objednávce některého z našich tiskových strojů přistupujeme naprosto stejně a snažíme se vyhovět všem přáním a požadavkům klienta. Jak už jsem se zmínil, naším cílem je spokojený úsměv zákazníka.

 

Cestujete po celém světě. Navštívil jste už někdy také Českou republiku?

Zatím ne, ale od svých spolupracovníků vím, že Praha je velice krásné město. Moje manželka je na ni velmi zvědavá a chtěla by Českou republiku navštívit. Tak doufám, že jí to přání budu moci brzy splnit. Já, kamkoliv přijedu, se nejprve zajímám o trh a teprve potom o kulturní památky navštívené země. A jak už jsem řekl, český trh je pro nás velice zajímavý, takže bych se k vám chtěl co nejdříve vypravit.

 

Pro Svět tisku připravil Ivan Doležal


Reakce na článek



Poslat reakci na článek

Relevantní články

× Ing. Radovan Valtr - osobnost ST 6 / 2007 (30. 6. 2007 - Patrik Thoma)
× Jan Pachman - osobnost ST 5 / 2007 (2. 6. 2007 - Ivan Doležal)
× Antonín Kříž - osobnost ST 4 / 2007 (19. 5. 2007 - Ivan Doležal)
× Petr Sichrovský - osobnost ST 3 / 2007 (14. 4. 2007 - Ivan Doležal)
× Doc. Ing. Michal Čeppan, Ph.D. - osobnost ST 2 / 2007 (17. 3. 2007 - Gustav Konečný)
× Ing. Ondřej Záruba - osobnost ST 1 / 2007 (3. 2. 2007 - Gustav Konečný)
× Philipp Walz - osobnost ST 12 / 2006 (6. 1. 2007 - Gustav Konečný)
× Hans-Dieter Siegfried - osobnost ST 11 / 2006 (16. 12. 2006 - Gustav Konečný)
× Nico Koole - osobnost ST 10 / 2006 (4. 11. 2006 - Ivan Doležal)
× Ing. Peter Blubla - osobnost ST 9 / 2006 (28. 9. 2006 - Gustav Konečný)
× Tomáš Čichoň - osobnost ST 7-8/2006 (19. 8. 2006 - Gustav Konečný)
× Ing. Martin Ilavský - osobnost ST 6 / 2006 (15. 7. 2006 - Gustav Konečný)
× Dipl.-Ing. Jens D. Junker - osobnost ST 5 / 2006 (24. 6. 2006 - Gustav Konečný)
× Rudolf Práger - osobnost ST 4 / 2006 (27. 5. 2006 - Ivan Doležal)
× Trevor Crawford - osobnost ST 3 / 2006 (8. 4. 2006 - Gustav Konečný)
× Pavel Šenk - osobnost ST 2 / 2006 (1. 4. 2006 - Gustav Konečný)
× Tadeusz Winkowski - osobnost ST 1 / 2006 (11. 2. 2006 - Ivan Doležal)
× Ján Fuksa - osobnost ST 12 / 2005 (8. 1. 2006 - Gustav Konečný)
× Bob Brown - osobnost ST 11 / 2005 (26. 11. 2005 - Gustav Konečný)






Vytisknout stránku

2017
Téma čísla:
KBA posouvá technologické hranice
Miyakoshi MLP-H
Koncept Push-to-Stop Heidelberg
EDP Awards pro Xerox RIALTO 900
Nová technologie Canon UVgel a tiskárna Océ Colorado 1640
KBA RotaJET řady L a VL
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
10. 9. 2017
LABELEXPO EUROPE 2017
25.-28. září 2017, Brusel
9 hal, 650 vystavovatelů

29. 8. 2017
Tiskaři v Německu
Německá odborná asociace tiskařů a médií Bundesverband Druck und Medien (bvdm) zveřejnila statistické výsledky daného oboru za loňský rok. Celkový finanční obrat se zvýšil z 20,2 mld. EUR v roce 2015 na 21,1 mld. EUR, investice sledovaných společností dosáhly výše až 666 mil. EUR.
V oboru tisku a médií v Německu je evidováno 8 316 společností, ve kterých pracovalo 139 399 zaměstnanců.

8. 3. 2017
Moderní technologie v polygrafii
Katedra polygrafie a fotofyziky Univerzity Pardubice otevírá v roce 2017 XI. ročník licenčního studia.
Licenční studium je určeno pro další vzdělávání a rekvalifikaci pracovníků, kteří pracují v polygrafickém průmyslu.
Více informací ZDE.

14. 2. 2017
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Vypisuje veřejnou zakázku na dodavatele polygrafických služeb "Zajištění a dodávka tiskových, DTP a distribučních služeb pro publicitu ESI fondů".
Podrobné informace naleznete na profilu zadavatele (MMR):
nen.nipez.cz
systémové číslo: N006/17/V00000266

+++ archiv krátkých zpráv
Tisk levně - Kvalitní tisk levně

 
Vyplňte e-mail do pole a odešlete.
E-mailové zprávy budete dostávat max. 5x týdně ...
Společnost | Kontakty | Předplatné | Archivy
© 2004 - Svět tisku - Veškeré obsahy podléhají autorskému zákonu. Kopírování či jiné použití zde uveřejněných částí pouze se souhlasem spol. Svět tisku
Generuje redakční systém Buxus společnosti ui42.
Designed by BlueCube.cz.